.
Міністр інфраструктури України Владисла Криклій Vladyslav Kryklii на своїй сторінці у Фейсбуці повідомив, що проект концесії порту Ольвія має залучити до 17,3 млрд. грн. інвестицій та збільшити надходження до бюджетів різних рівнів до 58 млрд. грн. за весь період дії договору концесії.

Міністр інфраструктури України Владисла Криклій Vladyslav Kryklii на своїй сторінці у Фейсбуці повідомив, що проект концесії порту Ольвія має залучити до 17,3 млрд. грн. інвестицій та збільшити надходження до бюджетів різних рівнів до 58 млрд. грн. за весь період дії договору концесії.

mlp / 17.09.2019

Міністр інфраструктури України Владисла Криклій Vladyslav Kryklii на своїй сторінці у Фейсбуці повідомив, що проект концесії порту Ольвія має залучити до 17,3 млрд. грн. інвестицій та збільшити надходження до бюджетів різних рівнів до 58 млрд. грн. за весь період дії договору концесії.

Єдуард Волошинович не погоджується з таким твердженням, і ось чому.

По-перше, згідно з затвердженими ще попереднім Міністром Омеляном В.В. умовами концесійного конкурсу рівень початкових інвестицій в порт "Ольвія" становить лише 1,56 млрд. грн. А тому незрозуміло, звідки в Мінінфраструктури інформація про наміри концесіонера витратити аж 17,3 млрд. грн. ($ 690 млн.) інвестицій, якщо конкурс тільки-но оголошено, а ім'я майбутнього концесіонера може стати відомим не раніше, ніж за два місяці. До речі, в Миколаївський морський порт за останні роки приватними компаніями було інвестовано приблизно таку ж суму, але що це дало місту, окрім створення декількох сот робочих місць, збільшення обсягу перевалки до 15 млн.тон на рік і виникнення пов'язаних з логістикою додаткових проблем для бюджету міста та містян.

По-друге: надходження до бюджетів всіх рівнів в сумі 58 млрд. грн. за весь період концесії (35 років) - це в середньому 1,65 млрд. грн.(!) на рік. (разом з тим, розробники ТЕО концесії прогнозують річні надходження до місцевого бюджету в 2022 році в сумі лишень 67 млн.грн.) Для того, щоб сплачувати до бюджетів всіх рівнів 1,65 млрд. грн. на рік, забезпечувати свою операційну діяльність та ще й отримувати прибуток, приватний концесіонер має щорічно обробляти не 2,83 млн.тон на рік, як це передбачено умовами конкурсу (а саме: забезпечення обсягів перевалки вантажів у 2030 році на рівні не меншому, ніж 2,83 млн. тон на рік), а принаймні 50 млн. тон на рік. (наразі, всі порти України сумарно обробляють 135 млн. тон на рік.).

Отже, є підстави сумніватися в обгрунтованості заявлених Міністерством "вигод" для країни та міста від концесії порту "Ольвія". Натомість, є очевидними втрати, особливо для мешканців Миколаєва, на території якого розташований порт: збільшення шкоди дорожньо-транспортній інфраструктурі, погіршення стану екології та комфорту проживання містян. І все це на тлі несуттєвого збільшення обсягів надходжень до місцевого бюджету, які аж ніяк не зможуть перекрити завдані діяльністю концесіонера (звісно, з метою отримання ним прибутку) шкоди.

Чому б державі не повернутися обличчям до її мешканців, створивши прецедент та яскравий національний проект, який, до речі, в рамках впроваджуваної децентралізації дозволить розвивати територію порту, залучати приватних інвесторів та дати місцевому бюджету істотні джерела для вирішення інфраструктурних проблем, пов'язаних з діяльністю порту? Чому б не консолідувати зусилля та разом із місцевою владою міста Миколаєва, на території якого розташований порт, не піти європейським шляхом розвитку та управління портами? Чому від використання народного майна на нашій українській землі мають заробляти лише приватні компанії, та ще й шляхом завдання шкоди іншому народному майну (мостам, дорогам і т. ін.)?

Шановні Володимир Зеленський, Vladyslav Kryklii, допоможіть громаді стать міцнішою та щасливішою!!!



Материал подготовил журналист Мойсол Петр Леонидович

04.03.2023
Задача держави повернути своїх громадян !!!
30.01.2023
Рецензія на військову тему…
23.01.2023
Кому війна, а кому …
18.01.2023
Коли припиниться це неподобство в Миколаєві ?
16.02.2022
Жилой дом, а по бумагам стройплощадка. Как новые ЖК переводят на промышленные тарифы.
08.02.2022
Что-то с цифрами не так...
07.02.2022
Очередные изменения влияющие на рынок недвижимости Украины.
12.01.2022
Инвестиции в недвижимость: как сохранить и приумножить.
27.12.2021
Сделаем пространство, в котором живем, удобным для всех.
22.12.2021
Жители города должны влиять на принимаемые решения.
| | | | - | | | | | |