.
Результаты обследования регистрационных процедур в сфере земельных правоотношений в региональном разрезе.

Результаты обследования регистрационных процедур в сфере земельных правоотношений в региональном разрезе.

mlp / 02.10.2013

Департаментом развития предпринимательства Госслужбы Украины по вопросам регуляторной политики и развития предпринимательства было проведено обследование фактического состояния предоставления территориальными (местными) органами исполнительной власти административных услуг при проведении регистрационных процедур в сфере земельных правоотношений.

Непосредственное предоставление административных услуг относительно регистрации процедур в сфере земельных правоотношений возложено на регистрационные службы.

По результатам обследования выявлено, что существует ряд недостатков в организации работы и функционирования системы органов государственной регистрации прав на недвижимое имущество, в том числе:

1. Недосконала організація системи прийому відвідувачів реєстраційними службами призводить до появи черг, витрачання підприємцями значного часу при поданні документів на реєстрацію (необхідність попереднього завчасного запису на прийом, повторний запис на прийом, неналежна організація консультативної допомоги та надання супутніх послуг).
2. Неналежне кадрове забезпечення реєстраційних служб (недостатні кількість реєстраторів та їх рівень кваліфікації у сфері земельних відносин) призводить до затягування процесу опрацювання поданих підприємцями документів, що зумовлює нарікання на роботу реєстраторів.
3. Відсутність цілісної автоматизованої системи реєстрації прав на нерухоме майно. На сьогодні автоматизована система реєстрації прав на нерухоме майно носить локальний характер, що унеможливлює проведення необхідних процедур впродовж робочого дня. Постійні збої в роботі автоматизованої системи реєстрації прав негативно впливають на отримання послуг.
4. Не налагоджена система обміну інформаційними файлами між Державним реєстром речових прав на нерухоме майно та Державним земельним кадастром. Обмін інформацією відбувається протягом декількох днів, при якому постійно виникають технічні помилки, у зв’язку з чим значно затримується проведення реєстраційних процедур.
5. Залишається незавершеною передача органам державної реєстрації прав на нерухоме майно матеріалів технічної інвентаризації, реєстрових книг, а також архівних справ від органів місцевого самоврядування, як це передбачено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 04.02.2013 № 47-р «Деякі питання належного функціонування системи органів державної реєстрації речових прав на нерухоме майно».
6. Залишається невирішеною проблема правонаступництва реєстраційних служб та БТІ у зв’язку із скасуванням з 1 січня 2013 року проведення технічної інвентаризації об’єкта нерухомості. Суб’єкти господарювання звертаються до державних реєстраторів речових та майнових прав з рішеннями суду, за якими БТІ зобов’язані провести певні реєстраційні процедури. Оскільки реєстраційні служби не є правонаступниками БТІ, суб’єкти господарювання отримують відмову від державних реєстраторів речових та майнових прав у проведенні реєстраційних дій. Також відкритим залишається питання отримання даних з архівів БТІ, які зберігаються як на паперових, так і електронних носіях (з 2004 року). Без цієї інформації реєстраційні процедури завершити не можливо.

Вищевикладені недоліки призводять до порушення термінів реєстраційних процедур та до необґрунтованих відмов у проведенні реєстраційних процедур у сфері земельних правовідносин.
Довідково: недоліки наведено на прикладі Вінницької, Закарпатської, Львівської, Тернопільської, Хмельницької, Харківської та АР Крим.

Також слід зауважити, що на сьогодні в Україні процедура оформлення земельних правовідносин для суб’єктів підприємницької діяльності залишається складною та тривалою від моменту отримання кадастрового номеру земельної ділянки до реєстрації права на цю ділянку, що призводить до необхідності звернення суб’єктів підприємницької діяльності до приватних консалтингових фірм за допомогою в оформленні відповідних документів.

З метою удосконалення процесу здійснення реєстраційних процедур у сфері земельних правовідносин та усунення існуючих недоліків доцільно прискорити:
• запровадження електронної системи управління прийому відвідувачів;
• законодавчого закріплення введення системи електронного документообігу;
• розгляд питання з подальшого спрощення уніфікації реєстраційних процедур, зокрема, запровадження повного пакету послуг, пов’язаних з реєстраційними діями щодо земельних ділянок, за принципом організаційної єдності (Єдиного вікна) в рамках діяльності створюваних Центрів надання адміністративних послуг (зменшиться кількість відвідувань відповідних органів Держземагентства, Укрдержреєстра, місцевого самоврядування, землевпорядних організацій тощо).

Результати обстеження та вищезазначені пропозиції з удосконалення процесу здійснення реєстраційних процедур листом Держпідприємництва України направлено до Мін’юста України, Укрдержреєстра та Держземагентства України.

Источник: dkrp.gov.ua

| | | | - | | | | | |