.
Губернатор знає, що робити на ринку хліба

Губернатор знає, що робити на ринку хліба

mlp / 23.06.2007

21 червня голова Миколаївської області Олександр Садиков побував на одному з головних виробників хліба в Миколаєві – ВАТ «Миколаївхліб». Підприємство контролює близько 80% ринку хліба в Миколаєві, забезпечує продукцією Миколаївську, Херсон і Херсонську область, випускає близько 70 тонн хліба на добу, з яких 5 тонн – хліб «соціальних» сортів («Арільський» і «Губернаторський»).

Після ознайомлення зі станом справ на виробництві, Олександр Садиков мав бесіду з керівником хлібозаводу Анзором Ішхнелі.

Ангор Шотович повідомив, що наразі у нього роздається багато телефонних дзвінків від схвильованих мешканців та контрагентів – мовляв, чи підніматиметься ціна на хліб, вироблений на «Миколаївхлібі»:
«Я хочу запевнити всіх - і керівників області, і населення: ніяких підвищень ціни не буде. Це все – штучний ажіотаж, незрозумілий для нас. Ми в повному обсязі забезпечені борошном, і до нового врожаю, і після нього. Ми, до речі, самостійно робимо всі закупівлі, готуємо санчата влітку. Тому не треба народові хвилюватися: ми не піднімемо ціну ані на жодну копійку. А якщо ми не піднімемо – ніхто не підніме, бо ми монополісти на цьому ринку!»

Олександр Садиков зазначив, що бачить сьогодні головну проблему стосовно «хлібної» ціни в тому, що «хліб, який ми називаємо «соціальним», повинен попадати саме до тих людей, на яких розрахований». Губернатор підтримав пропозицію А.Ішхнелі прийняти разом із міською владою управлінське рішення і визначити спеціально торговельні точки, де би продавався такий хліб."Люди мають знати, що саме в цих точках вони можуть купити «соціальний» хліб по конкретно визначених, не завищених цінах» - сказав Олександр Валерійович.

Голова облдержадміністрації також високо оцінив роботу ВАТ «Миколаївхліб» та його керівництва: «Я вітаю Вас, Анзор Шотович, із тим, що Ви керуєте таким чудовим підприємством. Вважається поганим, коли є монополіст, який контролює той чи інший ринок, але в даному випадку це добре! І проблема завищеної ціни на хліб криється не у виробниках, а в торгівлі. Головна задача наразі – поставити під контроль приватних підприємців, які торгують хлібом».

Саме ця, середня, ланка спекулює на ціні. І таким виробникам, як «Миколаївхліб», дуже прикро: підприємство виконує соціальне замовлення, на збиток собі випускає «соціальний» хліб, але споживач все рівно отримує його за високою ціною, оскільки ціни «накручують» оператори роздрібної торговлі. «Соціальні» сорти хліба швидко розкуповуються приватними підприємцями, які реалізують їх вже за звичайними, ринковими цінами. Ситуація така, що 70% продукції «Миколаївхліба» «іде» до приватного торгового сектору, де встановлені нормативи по граничних надбавках не витримуються.

Олександр Садиков розповів про заходи, які вжиті облдержадміністрацією: «Адміністрація передбачала ажіотажний попит у зв’язку з погодними умовами ще 2-3 місяці тому. У квітні, коли всі давали ще оптимістичний прогноз на врожай, ми оновили склад комісії, яка зайнялася контролем за продажем основних продуктів харчування. Ми чітко зафіксували, коли саме почався ажіотажний попит і безпідставне підвищення цін, перш за все, на хліб, хлібобулочні вироби, макаронні вироби. Ми зробили повну ревізію запасів, що є в області, подивились, скільки борошна потребуємо додатково і постаралися зробити так, аби більша частина борошна, яке прийшло в область за останній тиждень, була отримана з Держрезерву. Ціна цієї муки достатньо низька – 1200 грн за тонну. Тобто така, що дозволяє виробникам хліба не підвищувати ціну і, відповідно, не мотивувати підвищення ціни на хліб підвищенням ціни на борошно».

Прес-служба ОДА

| | | | - | | | | | |