Главная / Газета "Инвестор" / Новости

Комітет ВР відхилив законопроект про штрафи за неправильно встановлені кондиціонери.

Комітет з питань правоохоронної діяльності рекомендував Верховній Раді відхилити проект Закону про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо запровадження відповідальності за виведення конденсату від розміщених на фасадах будинків (будівель, споруд) приладів охолодження (кондиціонерів) у не пристосовані для цього місця.

Законопроект було зареєстровано ще 21.01.2021 під номером 4619.

Основні положення законопроекту зведені до наступного.

Пропонується внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення:

1) Кодекс доповнюється новою статтею 96-3, відповідно до якої:

- запроваджується відповідальність за «виведення конденсату від розміщених на фасадах будинків (будівель, споруд) приладів охолодження (кондиціонерів) у місця, які не є спеціально пристосованими для цього місцями».

Санкція за це правопорушення передбачається у вигляді штрафу, який накладатиметься на громадян – власників приладів охолодження (кондиціонерів) або на посадових осіб підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, які є власниками приладів охолодження (кондиціонерів), у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

- повторне протягом року вчинення такого ж порушення матиме наслідком накладення штрафу у розмірі вже двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

- у «примітці» до статті 96-3 розкривається, які місця вважаються спеціально пристосованими місцями для виведення конденсату від приладів охолодження (кондиціонерів), розміщених на фасадах будинків (будівель, споруд).

Це:

1) зливова каналізація;

2) побутова каналізація (у разі виведення конденсату з розривом струмини через гідрозатвор);

3) резервуари, обладнані та розміщені таким чином, щоб збирати конденсат та не допускати його витоку або поширення іншим чином.

Таким чином, власникам приладів охолодження (кондиціонерів) надається широкий вибір способу забезпечення належного виведення і збору конденсату, враховуючи при цьому суспільні інтереси.

2) У статтю 222 «Органи Національної поліції» до переліку справ про адміністративні правопорушення, передбачених КУпАП, які розглядаються органами Національної поліції, додається запроваджена стаття 96-3.

3) У статтю 244-6 «Органи державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду» до переліку справ про адміністративні правопорушення, передбачених КУпАП, які розглядаються органами державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, додається запроваджена стаття 96-3.

Також вносяться зміни, які передбачають, що справи про адміністративні правопорушення, вказані в диспозиції статті 96-3, від імені органу державного архітектурно-будівельного нагляду мають право розглядати головні інспектори будівельного нагляду центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

ГНЕУ зазначає, що за порушення правил користування жилими будинками і жилими приміщеннями встановлена адміністративна відповідальність та передбачене стягнення у виді попередження або накладення штрафу на громадян від 1 до 3 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і попередження або накладення штрафу на посадових осіб – від 3 до 7 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (ст. 150 КУпАП).

Источник: Судебно-юридическая газета