.
Владелец Интеграл-Буда назвал основные проблемы застройщиков.

Владелец Интеграл-Буда назвал основные проблемы застройщиков.

mlp / 10.12.2019

Статистика показує, що будівельна галузь в Україні хоч і повільно, але розвивається.Ця тенденція зберігається з 2014 року і сьогодні ринок будівництва становить майже 2,5% ВВП країни, створює робочі місця для приблизно 660 тис. осіб по всій Україні.

Незважаючи на це, довіра українців до забудовників знаходиться на вкрай низькому рівні. «Корінь зла» - у відсутності глобального бачення і плану розвитку міст, а в першу чергу, столиці, - переконаний Володимир Зубик, екс-парламентарій і член Комісії ВРУ з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства, президент Асоціації «Підприємств будівельників «Інтергал-Буд».

На його думку, саме відсутність плану розвитку міст і прозорих правил розвитку для забудовників є причиною хаотичної забудови і множинних соціальних конфліктів. Які ще проблеми існують у забудовників, він повідомив «Українським новинам».

«Проблем дуже багато. Головна - це кадри. Кращі руки їдуть за кордон, а професіонали потрібні тут. При тому, що за рівнем зарплат ми в принципі наздоганяємо Польщу. Є вакансії на зарплату в 1200–1500 доларів, і це на робочі позиції. Забудовники намагаються, як можуть, утримати робочі кадри в країні. Але вони все одно їдуть за кордон. А ми відчуваємо великий дефіцит кваліфікованих робітників. Додайте сюди низьку престижність робітничих професій. Молодь банально не хоче вчитися в ПТУ. Тобто, важлива складова цієї проблеми - престижність професії будівельника. Держава повинна підвищувати престиж профтехосвіти. А так у нас пів країни юристів, а дома будувати нікому. Хоча на будівництві професіонал може заробити більше умовного гуманітарія», - сказав Зубик.

Ще одна проблема — це відсутність єдиних прозорих правил гри, корупція в системі погоджень та дозвільної документації.
«Ще одна ключова проблема, яка найбільш актуальна для Києва - відсутність затвердженого Генплану. Влада міста не знає, яким буде Київ через 5, 10, 20 років. Це бездіяльність породжує хаотичну забудову, проблеми з місцевими жителями, конфлікти, протести, суди. Також це не дає можливості забудовникам своєчасно отримувати дозвільну документацію. До чого це призводить? Правильно, до створення великого простору для корупції. Ось і з’являються у нас різні «еліта-центри», ЖК без документів тощо. Будівельна галузь, напевно, одна з найбільш корумпованих в країні, - впевнений Зубик. - І цей корупційний відсоток забудовники відбивають на кому? На покупцях. Купуючи житло, ви можете до 100 доларів на квадратному метрі платити «мзди» чиновнику».

Також серед проблем він окремо виділив інженерно-транспортну інфраструктуру. «Це не проблема, а біда всіх наших міст, і Києва особливо. Забудовники не просто будують нерухомість, вони змушені перекладати комунікації, класти асфальт, облаштовувати вулиці і парки: робити роботу комунальників. Своїми силами якось ці проблеми забудовники вирішують. І, знову-таки, це здорожує житло. Держава, якщо прибере корупцію і наведе порядок в інфраструктурі міст, може знизити вартість житла для кожного покупця», - впевнений він.

Щодо вирішення вказаних проблем, власник Інтергал-Буда зазначив, що в європейських країнах є стратегічні програми. У тому ж Берліні є затверджена на державному рівні програма розвитку міста на десятиліття вперед. Там чітко прописано, в якому районі які будівлі йдуть під знесення, які - під реновацію, які - під реконструкцію; де і коли що буде побудовано. Це дуже зручно, тому що створює зрозумілі, прозорі умови роботи.
«Наприклад, є колишній завод. Поділили його на земельні лоти: житло, торгівля, лікарня, школа, садок, технічні споруди, дорога… Виставили все це на відкритий аукціон за принципом ProZorro. Забудовники купили цікавий шматок землі і пішли будувати. Всі! Ось, як треба працювати. Цю практику потрібно впроваджувати тут. Також потрібно регулярно інвестувати в розвиток інфраструктури: розвантажувати магістралі, будувати мости, оновлювати комунікації. Потрібен нормальний якісний і комфортний громадський транспорт. Я поки масштабних зрушень в цьому напрямі не бачу, на жаль», - сказав Зубик.

За матеріалами Рropertytimes.com

08.03.2023
Зі свя'том весни
26.02.2023
За скільки можна купити квартиру в Одесі
10.02.2023
Суспільство все бачить…
20.01.2023
Підприємці Миколаєва повертають місто до життя.
15.01.2023
Прийняття законопроекта №5655 загрожує Миколаєву.
12.01.2023
Війна пришвидшила дитжиталізацію
08.01.2023
Морегосподарьский комплекс Миколаєва -не працює.
31.12.2022
З Новим Роком
23.02.2022
Бизнесу могут уменьшить налоговую нагрузку: Президент инициирует программу экономического патриотизма.
23.02.2022
Новый собственник жилья не обязан возвращать долги за предыдущего собственника – разъяснение.
| | | | - | | | | | |