.
О чем не сказали в большом зале Николаевского горсовета.

О чем не сказали в большом зале Николаевского горсовета.

mlp / 20.01.2018

Как сообщалось ранее 18 января депутаты Николаевского горсовета повторно обсудили проект решения и не проголосовали за проект решения «Про впорядкування території ІІ Промзони Інгульського району міста Миколаєва з метою будівництва комплексу авто накопичення».

Напомним, что в декабре 2017 года его поддержали 29 депутатов, но и.о. мэра Т. Казакова наложила вето.

Отказ самой секретаря горсовета от голосования за проект решения породил вопросы – что так резко изменило отношение к обращению Николаевского филиала ГП «АМПУ»? действительно ли АМПУ намеривалась строить накопительную стоянку для автотранспорта?

Ответ дает пояснительная записка к финансовому плану ГП «Администрация морских портов Украины» на 2018 год.
В ней есть информация о накопительной стоянке под транспорт в Николаеве. Приводим текст в оригинале.

«1. 16. Улаштування накопичувальної стоянки під великовантажний автотранспорт (Миколаївська філія).
фінансування - 450 тис. грн. з ПДВ,
освоєння - 1 425,0 тис. грн. без ПДВ

Миколаївський морський порт (ММП) входить до трійки найбільших портів України за обсягами річної перевалки вантажів.
При цьому, в структурі вантажів операторів терміналів ММП превалюють суховантажні сипучі вантажі, а саме хлібні, доля яких в середньому сягає до 40% та має сталу тенденцію до зростання.
Разом з цим, відповідно до Плану розвитку ММП, затвердженого наказом ДП «АМПУ» від 16.05.2016 № 140 та погодженого Міністерством інфраструктури України 04.11.2016, у ІІ кварталі 2016 року на території ММП були введені в експлуатацію додаткові портові потужності з перевалки хлібних вантажів:
1. Виробничо-перевантажувальний комплекс в тиловій частині причалів № 13-14 групи компаній BUNGE: проектний вантажообіг комплексу визначений в обсязі 2,176 млн. тонн на рік, в тому числі 1,816 млн. тонн на рік хлібних вантажів (зернові, олійні культури та продукти їх переробки). Окрім цього, в 2014 році BUNGE провела модернізацію комплексу з перевалки зернових вантажів в тилу причалу № 14, що дозволило збільшити його пропускну потужність до 5 млн. тонн хлібних вантажів на рік.
2. Комплекс з перевалки зернових, олійних культур і продуктів їх переробки в тилу причалів № 1, 2 порту групи компаній COFCO Agri: проектний вантажообіг комплексу визначений в обсязі 2,5 млн. тонн на рік хлібних вантажів.
Таким чином, вже з ІІ півріччя 2016 року, як результат введення в експлуатацію нових портових потужностей BUNGE та COFCO Agri на території ММП із сукупним проектним вантажообігом 4,7 млн. тонн на рік (в т.ч. 4,3 млн. тонн на рік хлібних вантажів), значно збільшилася питома вага хлібних у структурі загального вантажообігу операторів терміналів ММП.
Разом з цим, дані прогнози не враховують проекти розвитку морського терміналу ТОВ СП «Нібулон» та інших терміналів, що забезпечують перевалку хлібних вантажів в межах ММП.
Очікувана на короткострокову перспективу (п’ять років) доля хлібних в структурі загального вантажообігу терміналів ММП, із розрахунку роботи нових портових комплексів BUNGE і COFCO Agri на повну проектну потужність, буде становити:
9,1 млн. тонн на рік (перевалка хлібних у 2016 році) + 4,3 млн. тонн на рік = 13,4 млн. тонн на рік.
При збереженні обсягів перевалки інших видів вантажів на рівні 2016 року, доля хлібних у загальному вантажообігу операторів терміналів ММП у короткостроковій перспективі може сягати:
22,4 млн. тонн на рік (вантажообіг операторів терміналів ММП 2016 року) + 4,7 млн. тонн на рік = 27,1 млн. тонн на рік, з яких 13,4 млн. тонн на рік або 49,4% - хлібні вантажі.
На сьогодні близько 40% всіх хлібних вантажів, що перевалюються операторами терміналів ММП, доставляється в порт автомобільним транспортом. Коливання відповідного показника залежить від цілої низки факторів, переважно від ходу збирання врожаю. Очікується, що зазначена тенденція збережеться в короткостроковій перспективі.
З прогнозованого на короткострокову перспективу вантажообігу хлібних вантажів операторів терміналів ММП 13,4 млн. тонн на рік, в середньому близько 40% або 5,4 млн. тонн на рік буде доставлятися в порт автомобільним транспортом, що відповідає близько 245 тис. од. вантажних автомобілів на рік (із розрахунку ваги вантажу 22 т на 1 т.з., при допустимій фактичній масі т.з. із вантажем 40 т).
Основні потужності операторів терміналів ММП, що працюють з хлібними вантажами, розташовані в межах м. Миколаєва (ТОВ СП «Нібулон», ТОВ «ДССК» (COFCOAgri), ТОВ «Грінтур-Екс» (BUNGE), Філія «Миколаївський портовий елеватор» ПАТ «ДПЗКУ»).

Рішенням Виконкому Миколаївської міської ради від 11.04.2016р. № 325 «Про заходи щодо оптимізації руху великовантажного автотранспорту до підприємств морегосподарського комплексу м. Миколаєва та його диспетчеризації» (надалі - Рішення Виконкому):
1) обмежено в’їзд великовантажного транспорту до м. Миколаєва
• у часи «пік»: з 06:00 до 09:00 год. та з 16:00 до 19:00 год.;
• при температурі повітря більш ніж 280 С.
2) встановлено єдиний маршрут руху великовантажного транспорту з усіх основних аграрних напрямків (Одеса, Дніпропетровськ, Київ, Кіровоград) до підприємств морегосподарського комплексу по об’їзній дорозі м. Миколаєва - по вул. Космонавтів.
Зазначене створює перепони в русі великовантажного автотранспорту до терміналів ММП та може спричиняти невиробничі простої в роботі портових операторів, особливо в літній період, коли збирання врожаю зернових відбувається найбільш активними темпами. Подібні обмеження щодо руху великовантажного автотранспорту до м. Миколаєва збережуться на короткострокову перспективу.
З урахуванням прогнозованих на короткострокову перспективу обсягів хлібних вантажів, що будуть доставлятися в порт автомобільним транспортом, на рівні 5,4 млн. тонн на рік або 20 % сукупного річного вантажообігу всіх операторів терміналів ММП, зазначена проблема потребує вирішення.
Разом з цим, для оптимізації руху великовантажного транспорту до/з підприємств морегосподарського комплексу м. Миколаєва та його диспетчеризації, недопущення транспортних заторів на вулицях міста, відстою великовантажного транспорту в невстановлених місцях, забезпечення безпеки дорожнього руху, створення належних санітарно-екологічних умов, Рішенням Виконкому рекомендується використовувати місця для відстою автотранспорту за межами житлової забудови м. Миколаєва.
Прогнозований на короткострокову перспективу трафік великовантажного транспорту із хлібними вантажами до терміналів ММП становить (без урахування проектів розвитку ТОВ СП «Нібулон» та інших суб’єктів господарювання):
245 тис. од. т.з. на рік/365 днів = близько 670 од. т.з. на добу.
Для забезпечення стабільної та безперебійної доставки вантажів автомобільним транспортом до терміналів Миколаївського морського порту вважаю за доцільне замовити розробку проектно-кошторисної документації на улаштування накопичувальної стоянки під великовантажний автотранспорт (надалі - Проект), а також розпочати оформлення документів на користування необхідною для реалізації Проекту земельною ділянкою.

Враховуючи наведений вище, моніторинг руху великовантажного автотранспорту до морських терміналів Миколаївського морського порту за 2016 – І півріччя 2017 року, площа земельної ділянки, на якій передбачається облаштувати накопичувальну стоянку може становити до 30 га, що буде відповідати орієнтовній місткості – 1750-2000 вантажних автомобілів.
Вартість одного паркувального місця - 120 грн. за добу без ПДВ.

Орієнтовний розрахунок вартості реалізації проекту в млн. грн. з ПДВ:
1. Витрати на оформлення земельної ділянки (проект землеустрою (в залежності від категорії ділянки)), а також розробка проектної документації - близько 1,5 млн. грн.
2. Орієнтовні витрати на облаштування накопичувача площею 30 га:
• варіант № 1 - облаштування покриття плитами дорожніми ПДН-14 (6м х 2м х 0,14 м) - близько 176,5 млн. грн.;
• варіант № 2 - облаштування тротуарною плиткою товщиною 12 см - близько 136,5 млн. грн.
При цьому, не враховувались витрати на облаштування інженерних мереж (електрозабезпечення, водозабезпечення); інші нарахування (кошторисний прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків та додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами), податки та збори; постійні видатки (плата за землю (розраховується на підставі нормативної грошової оцінки), утримання персоналу, видатки на комунальні послуги, податки, відрахування, збори).
Для розрахунку економічної ефективності Проекту в якості середньодобового показника використання накопичувальної стоянки взято 50% наявних парко-місць.
З урахуванням викладеного, без урахування постійних витрат, річна сума доходів від паркування автотранспорту може скласти: 1750 х 0,5 х 120 х 365 = 38 325 000 грн. (без ПДВ)».

В финплане также указаны средства, которые выделяются николаевскому филиалу на 2018 год на автодороги – 1,1 млн. грн.

Инвестор.

| | | | - | | | | | |