.
"Про затвердження Порядку погодження природоохоронними органами матеріалів щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок"

"Про затвердження Порядку погодження природоохоронними органами матеріалів щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок"

mlp / 24.04.2012

Главное управление Госкомзема в Николаевской области доводит к сведению и использованию в работе субъектами ведения хозяйства в сфере землеустройства, землеустройства и землеоценочной деятельности, приказ Министерства охраны окружающей природной среды Украины от 05.11.2004 №434 "Про затвердження Порядку погодження природоохоронними органами матеріалів щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок"

ПОРЯДОК
погодження природоохоронними органами матеріалів
щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок

{ У тексті Порядку слова "Мінприроди України" замінено
словом "Мінприроди" згідно з Наказом Міністерства
охорони навколишнього природного середовища N 431
( z0999-07 ) від 21.08.2007 }


1. Загальні положення

1.1. Порядок погодження природоохоронними органами матеріалів
щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок (надалі -
Порядок) розроблений відповідно до Земельного ( 2768-14 ),
Лісового ( 3852-12 ) та Водного кодексів України ( 213/95-ВР ),
Кодексу України про надра ( 132/94-ВР ), Законів України "Про
охорону навколишнього природного середовища" ( 1264-12 ), "Про
охорону земель" ( 962-15 ), "Про землеустрій" ( 858-15 ), "Про
державний контроль за використанням та охороною земель"
( 963-15 ), "Про екологічну мережу України" ( 1989-14 ), "Про
природно-заповідний фонд України" ( 2456-12 ), інших
нормативно-правових актів.

1.2. Цей Порядок поширюється на Мінприроди, утворені в його
складі урядові органи державного управління, спеціально
уповноважений орган виконавчої влади у сфері охорони навколишнього
природного середовища в Автономній Республіці Крим, територіальні
органи та спеціальні підрозділи (далі - природоохоронні органи).

1.3. Порядок визначає механізм погодження природоохоронними
органами вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів, місць
розташування об'єктів та проектів відведення земельних ділянок
(далі - матеріали щодо вилучення (викупу), надання земельних
ділянок) щодо усіх категорій земель незалежно від форм власності
чи користування.

1.4. Вибір земельних ділянок для розміщення об'єктів на
певній території не проводиться у випадках, передбачених пунктом 2
Порядку вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.03.2004
N 427 ( 427-2004-п ).

1.5. Проект відведення земельної ділянки не розробляється у
випадках, передбачених пунктом 2 Порядку розроблення проектів
землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 N 677
( 677-2004-п ).

1.6. Головною метою погодження природоохоронними органами
матеріалів щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок є
забезпечення дотримання вимог природоохоронного законодавства при
набутті чи припиненні прав власників землі та землекористувачів на
землю та сприяння формуванню екомережі.

2. Розгляд матеріалів щодо вилучення (викупу),
надання земельних ділянок

2.1. Перелік документів, які мають входити до матеріалів щодо
вилучення (викупу), надання земельних ділянок, що надаються на
погодження природоохоронним органам, наведений у додатку 1.

2.2. Після надходження на погодження матеріалів щодо
вилучення (викупу), надання земельних ділянок природоохоронний
орган оцінює повноту їх складу.

2.3. У разі відсутності у наданих на погодження матеріалах
документів, необхідних для прийняття природоохоронним органом
рішення, чи виявлення недостовірних відомостей у поданих
документах, природоохоронний орган повідомляє юридичну чи фізичну
особу, яка звернулася із відповідним клопотанням (заявою), про
необхідність надання таких документів та достовірних відомостей.

2.4. Матеріали щодо вилучення (викупу), надання земельних
ділянок, зміст та склад яких відповідає визначеним
природоохоронним органом вимогам, розглядаються на предмет
дотримання положень законодавчих та інших нормативно-правових
актів, стандартів, норм, правил у сфері охорони довкілля, перелік
яких визначається з урахуванням конкретної ситуації.

2.5. До основних питань, на яких необхідно акцентувати увагу
при розгляді матеріалів щодо вилучення (викупу), надання земельних
ділянок, належать:
недопущення погіршення стану територій та об'єктів
природно-заповідного фонду та інших особливо цінних земель,
земель, зарезервованих для заповідання, водоохоронних зон,
прибережних захисних смуг, водно-болотних угідь, інших територій
та об'єктів, які є складовими екомережі;
обумовлення проведення консервації чи рекультивації земель
при переході права на деградовані, техногенно забруднені,
малопродуктивні та порушені земельні ділянки;
переоформлення охоронного зобов'язання при переході права на
земельні ділянки територій та об'єктів природно-заповідного фонду,
землі, зарезервовані для заповідання;
максимальне збереження ділянок із ґрунтовим та рослинним
покривом при здійсненні містобудівної діяльності;
сприяння формуванню екомережі шляхом:
уникнення, наскільки це можливо, фрагментації території,
зокрема її природних ділянок та ділянок, зайнятих культурною
рослинністю, у тому числі сіножатей, пасовищ, полезахисних лісових
смуг та інших захисних насаджень;
недопущення перешкод щодо виконання заходів, передбачених
Законом України "Про Загальнодержавну програму формування
національної екологічної мережі України на 2000-2015 роки"
( 1989-14 ), регіональними схемами формування екомережі, Законом
України "Про затвердження Загальнодержавної програми охорони та
відтворення довкілля Азовського і Чорного морів" ( 2333-14 ),
Постановою Верховної Ради України від 27.02.97 N 123 ( 123/97-ВР )
"Про Національну програму екологічного оздоровлення басейну Дніпра
та поліпшення якості питної води", іншими відповідними
нормативно-правовими актами щодо створення нових та розширення
існуючих територій та об'єктів природно-заповідного фонду і
екомережі в цілому.

2.6. При погодженні матеріалів щодо вилучення (викупу),
надання земельних ділянок особлива увага приділяється розгляду
альтернативних варіантів вирішення питань та належному
обґрунтуванню відповідних рішень, зокрема щодо земель з особливим
природоохоронним статусом. Погодження матеріалів щодо вилучення
(викупу), надання земельних ділянок, якщо це пов'язано із
знищенням природної чи культурної рослинності, зміною категорії
земель природоохоронного призначення допускається лише за умови
відсутності інших шляхів вирішення питання.

2.7. Погодження матеріалів щодо вилучення (викупу), надання
земельних ділянок територій та об'єктів природно-заповідного фонду
чи зарезервованих для заповідання у відповідних випадках
здійснюється природоохоронним органом за умови письмового
погодження взяття фізичною чи юридичною особою, зацікавленою у їх
отриманні, охоронного зобов'язання.

2.8. У разі відсутності належної землевпорядної документації
та встановлених у натурі (на місцевості) меж територій та об'єктів
природно-заповідного фонду та земель, зарезервованих для
заповідання, природоохоронний орган використовує документи щодо їх
створення (оголошення) чи резервування для визначення місць
розташування згаданих територій та об'єктів та їх збереження.

2.9. У разі відсутності належної землевпорядної документації
та встановлених у натурі (на місцевості) меж щодо водоохоронних
зон та прибережних захисних смуг водних об'єктів природоохоронний
орган забезпечує їх збереження шляхом урахування при розгляді
матеріалів щодо вилучення (викупу), надання цих земельних ділянок
нормативних розмірів прибережних захисних смуг, встановлених
статтею 88 Водного кодексу України ( 213/95-ВР ), та орієнтовних
розмірів і меж водоохоронних зон, що визначаються відповідно до
постанови Кабінету Міністрів України від 08.05.96 N 486
( 486-96-п ) "Про затвердження Порядку визначення розмірів і меж
водоохоронних зон та режиму ведення господарської діяльності в
них", з урахуванням конкретної ситуації.

2.10. Погодження проектів відведення деградованих, техногенно
забруднених, малопродуктивних чи порушених земельних ділянок
здійснюється природоохоронним органом за умови надання фізичною чи
юридичною особою, зацікавленою у їх отриманні, розробленого у
встановленому порядку проекту консервації чи рекультивації
відповідних земель.

2.11. Висновок природоохоронного органу щодо погодження
вибору земельної ділянки для розміщення об'єктів протягом двох
тижнів після отримання матеріалів надається голові постійно діючої
комісії з питань вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів
і є підставою для підписання чи відмови у підписанні представником
природоохоронного органу акта вибору земельних ділянок для
розміщення об'єктів. Висновок природоохоронного органу щодо
погодження місць розташування об'єктів (у випадках, коли вибір
земельної ділянки не проводиться) та щодо погодження проекту
відведення земельної ділянки протягом двох тижнів після отримання
матеріалів надається відповідному органу виконавчої влади чи
місцевого самоврядування.

2.12. У разі надходження до природоохоронного органу
інформації щодо вирішення питання про вилучення (викуп), надання
земельної ділянки без його погодження, природоохоронним органом
протягом п'яти днів проводиться її перевірка. У випадку
підтвердження інформації, акт перевірки та інші відповідні
матеріали протягом п'яти днів передаються до органів прокуратури.

3. Особливості погодження матеріалів щодо
вилучення (викупу), надання земельних ділянок,
рішення стосовно яких приймаються Кабінетом
Міністрів України, погоджуються Верховною
Радою України

3.1. Спеціально уповноважений орган виконавчої влади у сфері
охорони навколишнього природного середовища в Автономній
Республіці Крим, територіальні органи та спеціальні підрозділи
Мінприроди після надходження до них на розгляд матеріалів щодо
вилучення (викупу), надання земельних ділянок, рішення стосовно
яких приймаються Кабінетом Міністрів України, погоджуються
Верховною Радою України, протягом п'яти днів надають їх разом із
проектом висновку на розгляд до відділу земельних ресурсів
Департаменту біотичних ресурсів та екомережі Мінприроди (далі -
профільний підрозділ). { Пункт 3.1 розділу 3 із змінами, внесеними
згідно з Наказом Міністерства охорони навколишнього природного
середовища N 431 ( z0999-07 ) від 21.08.2007 }

3.2. Профільний підрозділ протягом семи днів з моменту
надходження матеріалів та проекту висновку спеціально
вповноваженого органу виконавчої влади у сфері охорони
навколишнього природного середовища в Автономній Республіці Крим,
територіального органу чи спеціального підрозділу Мінприроди
розглядає їх та за підписом заступника Міністра, який відповідно
до розподілу функціональних повноважень безпосередньо спрямовує,
координує та контролює діяльність профільного підрозділу, інформує
спеціально вповноважений орган виконавчої влади у сфері охорони
навколишнього природного середовища в Автономній Республіці Крим,
територіальний орган чи спеціальний підрозділ щодо погодження
проекту висновку. { Пункт 3.2 розділу 3 в редакції Наказу
Міністерства охорони навколишнього природного середовища N 431
( z0999-07 ) від 21.08.2007 }

3.3. Профільний підрозділ, у разі необхідності, залучає для
розгляду наданих спеціально уповноваженим органом виконавчої влади
у сфері охорони навколишнього природного середовища в Автономній
Республіці Крим, територіальними органами та спеціальними
підрозділами матеріалів щодо вилучення (викупу), надання земельних
ділянок, рішення стосовно яких приймаються Кабінетом Міністрів
України, погоджуються Верховною Радою України, інші структурні
підрозділи та урядові органи державного управління Мінприроди.

3.4. Інші структурні підрозділи та урядові органи державного
управління Мінприроди, у разі надходження відповідного запиту від
профільного підрозділу, протягом трьох днів надають йому свої
висновки з питань, які належать до їх компетенції.

3.5. Спеціально уповноважений орган виконавчої влади у сфері
охорони навколишнього природного середовища в Автономній
Республіці Крим, територіальні органи та спеціальні підрозділи
Мінприроди після надходження відповідної інформації, підготовленої
профільним підрозділом, з її урахуванням готують свій висновок
щодо погодження матеріалів щодо вилучення (викупу), надання
земельних ділянок, рішення стосовно яких приймаються Кабінетом
Міністрів України, погоджуються Верховною Радою України. Копія
висновку надається профільному підрозділу.

3.6. У разі необхідності, спеціально уповноваженим органом
виконавчої влади у сфері охорони навколишнього природного
середовища в Автономній Республіці Крим, територіальними органами
та спеціальними підрозділами Мінприроди додатково надсилається
профільному підрозділу інформація про виконання юридичними чи
фізичними особами умов погодження матеріалів щодо вилучення
(викупу), надання земельних ділянок, рішення стосовно яких
приймаються Кабінетом Міністрів України, погоджуються Верховною
Радою України.
На основі цих документів профільний підрозділ за підписом
Міністра готує матеріали щодо розгляду питання Кабінетом Міністрів
України, надання пропозицій Верховній Раді України. { Абзац другий
пункту 3.6 розділу 3 в редакції Наказу Міністерства охорони
навколишнього природного середовища N 431 ( z0999-07 ) від
21.08.2007 }

3.7. Керівник спеціально уповноваженого органу виконавчої
влади у сфері охорони навколишнього природного середовища в
Автономній Республіці Крим, керівники територіальних органів та
спеціальних підрозділів Мінприроди несуть персональну
відповідальність за вчасне надання матеріалів та проектів
висновків щодо погодження вилучення (викупу), надання земельних
ділянок на відповідній території.

4. Оформлення Висновку природоохоронного
органу про результати розгляду матеріалів щодо
вилучення (викупу), надання земельної ділянки

4.1. Висновок природоохоронного органу про результати
розгляду матеріалів щодо вилучення (викупу), надання земельної
ділянки (додаток 2) оформляється на бланку цього органу.

4.2. У Висновку природоохоронного органу про результати
розгляду матеріалів щодо вилучення (викупу), надання земельної
ділянки наводиться оцінка відповідності законодавству запланованої
діяльності та її припустимості з точки зору потреб формування
екомережі та впливу на довкілля.

4.3. З урахуванням конкретної ситуації, у Висновку
природоохоронного органу про результати розгляду матеріалів щодо
вилучення (викупу), надання земельної ділянки визначаються умови
щодо: консервації деградованих, техногенно забруднених та
малопродуктивних земельних ділянок, рекультивації порушених
земель, переоформлення охоронного зобов'язання щодо територій та
об'єктів природно-заповідного фонду та земель, зарезервованих для
заповідання, дотримання встановленого режиму використання
водоохоронних зон та прибережних захисних смуг, заплав малих
річок, збереження біоти, занесеної до Червоної книги України чи
інших природоохоронних реєстрів, встановлення інших
природоохоронних обмежень, проведення державної екологічної
експертизи об'єктів, які їй підлягають, отримання дозволу на
спецводокористування тощо.

4.4. На основі оцінки відповідності запланованої діяльності
законодавству, її припустимості з точки зору потреб формування
екомережі та впливу на довкілля, природоохоронний орган надає
позитивний чи негативний Висновок про результати розгляду
матеріалів щодо вилучення (викупу), надання земельної ділянки.

4.5. Негативний Висновок природоохоронного органу про
результати розгляду матеріалів щодо вилучення (викупу), надання
земельної ділянки має містити обґрунтування із посиланням на
конкретні статті законодавчих та інших нормативно-правових актів,
стандартів, норм та правил, які порушуються.

4.6. Негативний Висновок природоохоронного органу про
результати розгляду матеріалів щодо вилучення (викупу), надання
земельної ділянки також надається у разі:
невиконання вимог підпункту 2.3 цього Порядку;
невиконання фізичною чи юридичною особою зобов'язань щодо
рекультивації раніше порушених та відпрацьованих земель, наданих
їй у власність чи користування;
неусунення у встановлений термін фізичною чи юридичною особою
порушень природоохоронного законодавства, невідшкодування збитків,
заподіяних порушенням природоохоронного законодавства, невиконання
вказівок (приписів) посадових осіб природоохоронних органів, у
тому числі щодо консервації деградованих та техногенно забруднених
з їх вини земель, а також відповідних рішень суду.

5. Облік та звітність

5.1. Природоохоронний орган визначає відповідальний
підрозділ, який забезпечує координацію погодження матеріалів щодо
вилучення (викупу), надання земельних ділянок всіма структурними
підрозділами цього органу, збір, узагальнення та облік відповідної
інформації.

5.2. Звітні дані про розгляд природоохоронним органом
матеріалів щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок
(додаток 3) раз на рік (до 15 січня року, наступного за звітним)
надаються профільному підрозділу Мінприроди.

Начальник Управління охорони земельних ресурсів, екомережі
та збереження біорізноманіття С.І.Губар


Додаток 1 до пункту 2.1. Порядку погодження природоохоронними органами матеріалів щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок

ПЕРЕЛІК
документів, які мають входити до матеріалів
щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок,
що надаються на погодження природоохоронним органам


I. В матеріалах щодо вибору земельної ділянки для розміщення
об'єктів (у випадках, коли погоджуються вибір земельної ділянки та
місця розташування об'єктів на ній):

1. Клопотання до відповідної ради (держадміністрації).
2. Копії установчого документа та свідоцтва про реєстрацію
юридичної особи.
3. Назва та основні характеристики об'єктів, для розміщення
яких здійснюється вибір земельної ділянки; у разі наявності -
копії матеріалів проектів будівництва об'єктів (типових проектів
або проектів повторного застосування), містобудівного
обґрунтування розташування об'єктів на території кварталу існуючої
забудови, інших проектних матеріалів щодо умов забудови земельної
ділянки (відповідно до конкретної ситуації).
4. Основні характеристики земельної ділянки (правовий режим,
склад угідь, якісна характеристика ґрунтового покриву (надається у
разі наявності ґрунтового покриву), наявність будівель, споруд,
територій та об'єктів природно-заповідного фонду та інших особливо
цінних земель, земель, зарезервованих для заповідання,
водоохоронних зон та прибережних захисних смуг водних об'єктів,
заплав малих річок тощо).
5. Відомості про землекористувачів (власників) земельної
ділянки, яка вилучається (викупляється), надається.
6. Обґрунтування необхідності та умови вилучення (викупу),
надання земельної ділянки.
7. Обґрунтування місця розташування та розміру земельної
ділянки.
8. Планово-картографічні матеріали (копія плану земельної
ділянки з нанесенням варіантів розміщення об'єктів (з розмірами по
угіддях), просторових меж ділянок, на які надані спеціальні
дозволи на користування надрами, контурів підрахунку запасів та
ресурсів і меж гірничого відводу, викопіювання з генерального
плану забудови населеного пункту, схеми планування району, іншої
містобудівної документації (відповідно до конкретної ситуації).
9. При погодженні вибору земельної ділянки для розміщення
об'єктів з видобутку корисних копалин, геологічного вивчення надр
тощо (крім видобування для господарських і побутових потреб
корисних копалин місцевого значення і торфу загальною глибиною
розробки до двох метрів) додатково надаються: спеціальний дозвіл
на користування надрами, план гірничого відводу, гірничо-відвідний
акт, акт приймання-передачі рекультивованих земель з графічними
матеріалами (відповідно до конкретної ситуації).
10. Розрахунки орієнтовних сум втрат сільськогосподарського і
лісогосподарського виробництва, пов'язаних з вилученням (викупом)
земельної ділянки, та збитків, які підлягатимуть відшкодуванню
землекористувачу (власнику) земельної ділянки (у відповідних
випадках).
11. Акт технічного обстеження зелених насаджень (лісових
площ) (у відповідних випадках).
12. Копія охоронного зобов'язання щодо територій та об'єктів
природно-заповідного фонду та земель, зарезервованих для
заповідання, інших документів щодо встановлених обмежень
(обтяжень) та земельних сервітутів (у відповідних випадках).

II. В матеріалах погодження місць розташування об'єктів (у
випадках, коли вибір земельної ділянки не проводиться):

1. Клопотання (заява) до відповідної ради
(держадміністрації).
2. Копії установчого документа та свідоцтва про реєстрацію
юридичної особи (копія паспорта фізичної особи: серія, номер
паспорта, коли і ким виданий та місце проживання).
3. Назва та основні характеристики об'єктів, місце
розташування яких погоджується. Викопіювання з проекту забудови
відповідної території, місцевих правил забудови населеного пункту,
інших матеріалів (відповідно до конкретної ситуації).
4. Основні характеристики земельної ділянки (правовий режим,
склад угідь, якісна характеристика ґрунтового покриву (надається у
разі наявності ґрунтового покриву), наявність будівель, споруд,
територій та об'єктів природно-заповідного фонду та інших особливо
цінних земель, земель, зарезервованих для заповідання,
водоохоронних зон та прибережних захисних смуг водних об'єктів,
заплав малих річок тощо).
5. Відомості про землекористувачів (власників) земельної
ділянки, яка вилучається (викупляється), надається.
6. Обґрунтування необхідності та умови вилучення (викупу),
надання земельної ділянки.
7. Обґрунтування місця розташування та розміру земельної
ділянки.
8. Планово-картографічні матеріали (копія плану земельної
ділянки з нанесенням варіантів розміщення об'єктів (з розмірами по
угіддях), просторових меж ділянок, на які надані спеціальні
дозволи на користування надрами, контурів підрахунку запасів та
ресурсів і меж гірничого відводу, викопіювання з генерального
плану забудови населеного пункту, схеми планування району, іншої
містобудівної документації (відповідно до конкретної ситуації).
9. При погодженні місць розташування об'єктів з видобутку
корисних копалин, геологічного вивчення надр тощо (крім
видобування для господарських і побутових потреб корисних копалин
місцевого значення і торфу загальною глибиною розробки до двох
метрів) додатково надаються: спеціальний дозвіл на користування
надрами, план гірничого відводу, гірничо-відвідний акт, акт
приймання-передачі рекультивованих земель з графічними матеріалами
(відповідно до конкретної ситуації).
10. Розрахунки орієнтовних сум втрат сільськогосподарського і
лісогосподарського виробництва, пов'язаних з вилученням (викупом)
земельної ділянки, та збитків, які підлягатимуть відшкодуванню
землекористувачу (власнику) земельної ділянки (у відповідних
випадках).
11. Акт технічного обстеження зелених насаджень (лісових
площ) (у відповідних випадках).
12. Копія охоронного зобов'язання щодо територій та об'єктів
природно-заповідного фонду та земель, зарезервованих для
заповідання, інших документів щодо встановлених обмежень
(обтяжень) та земельних сервітутів (у відповідних випадках).

III. В матеріалах проекту відведення земельної ділянки:

1. Клопотання (заява) до відповідної ради
(держадміністрації).
2. Копії установчого документа та свідоцтва про реєстрацію
юридичної особи (копія паспорта фізичної особи: серія, номер
паспорта, коли і ким виданий та місце проживання).
3. Основні характеристики земельної ділянки (правовий режим,
склад угідь, якісна характеристика ґрунтового покриву (надається у
разі наявності ґрунтового покриву), наявність будівель, споруд,
територій та об'єктів природно-заповідного фонду та інших особливо
цінних земель, земель, зарезервованих для заповідання,
водоохоронних зон та прибережних захисних смуг водних об'єктів,
заплав малих річок тощо).
4. Обґрунтування необхідності та умови вилучення (викупу),
надання або зміни цільового призначення земельної ділянки.
5. Обґрунтування місця розташування та розміру земельної
ділянки.
6. Планово-картографічні матеріали (проект відведення
земельної ділянки на копії плану землекористування з нанесенням
просторових меж ділянок, на які надані спеціальні дозволи на
користування надрами, контурів підрахунку запасів та ресурсів і
меж гірничого відводу, план меж зон обмежень і сервітутів,
викопіювання з генерального плану забудови населеного пункту,
схеми планування району, іншої містобудівної документації
(відповідно до конкретної ситуації).
7. Пояснювальна записка.
8. Рішення відповідної ради (розпорядження держадміністрації)
про дозвіл на розроблення проекту відведення земельної ділянки.
9. Договір про розроблення проекту відведення земельної
ділянки.
10. Технічне завдання на розроблення проекту відведення
земельної ділянки.
11. Погодження вилучення (викупу), надання земельної ділянки
(з розшифровкою по угіддях) землекористувачів (власників)
земельної ділянки, відповідної ради (держадміністрації).
12. Затверджені акти визначення втрат сільськогосподарського
і лісогосподарського виробництва, визначення збитків
землекористувачам (власникам) земельної ділянки (у відповідних
випадках).
13. При відведенні земельної ділянки для видобування корисних
копалин, геологічного вивчення надр тощо (крім видобування для
господарських і побутових потреб корисних копалин місцевого
значення і торфу загальною глибиною розробки до двох метрів)
додатково надаються: спеціальний дозвіл на користування надрами,
план гірничого відводу, гірничо-відвідний акт, акт
приймання-передачі рекультивованих земель з графічними
матеріалами, календарний план гірничих робіт, проект рекультивації
порушених земель (відповідно до конкретної ситуації).
14. Проект консервації деградованих, техногенно забруднених
та малопродуктивних земель, або проект землювання малопродуктивних
земель (у відповідних випадках).
15. Акт технічного обстеження зелених насаджень (лісових
площ) (у відповідних випадках).
16. Копія охоронного зобов'язання щодо територій та об'єктів
природно-заповідного фонду та земель, зарезервованих для
заповідання, інших документів щодо встановлених обмежень
(обтяжень) та земельних сервітутів (у відповідних випадках).

Начальник Управління охорони земельних ресурсів, екомережі та збереження біорізноманіття С.І.Губар

| | | | - | | | | | |